Onze aanpak

Were 2 is een adviesbureau specifiek gericht op de verzekeringsbranche en de gezondheidszorg. Wij leveren advies en bieden ondersteuning bij strategische en beleidsvraagstukken van verzekeraars, zorgverzekeraars, intermediairs, arbodiensten en zorgaanbieders. Wat Were 2 onderscheidt, is onze ervaring, kennis en kracht om in korte tijd veel informatie te verzamelen, deze te structureren, te analyseren en te visualiseren. Dit leidt tot een concreet advies, een gericht plan van aanpak en een aansluitend project voor een verandering met resultaat.

Aanpak

In onze aanpak staat het resultaat voor de klant centraal. Eenvoudig en recht toe recht aan. Wel goed doordacht en grondig uitgevoerd.Hiervoor gebruiken we drie uitgangspunten:

1. Start met een analyse
Een verandering heeft alleen een blijvend effect bij een goed doordachte voorbereiding. We starten daarom altijd met een zorgvuldige analyse van de situatie, eerdere adviezen en van de feiten en cijfers van de bestaande situatie. Daarna bepalen we  welke verandering precies, wat en vooral wie daarvoor nodig zijn. Een gedegen voorbereiding vergroot de kans op een succesvolle realisatie. Je kunt maar één keer goed starten.

2. Werk samen met de organisatie
Tijdens een project vinden wij partnership met onze opdrachtgever heel belangrijk. We voelen ons meer dan 100 % verantwoordelijk voor het resultaat als we dat samen kunnen bereiken. Wij denken met het management mee hoe een strategie vertaald kan worden én werken dit verder uit met de mensen in de organisatie, bijvoorbeeld via workshops. Dat houdt in dat medewerkers en management maximaal betrokken zijn om die verandering tot stand te brengen. Samen resultaten behalen is ons motto. We vinden het tenslotte erg belangrijk om onze kennis over te dragen aan medewerkers en leidinggevenden bij het afronden van een project zodat de verandering beklijft.

3.De ervaring telt
Wij geloven dat het succesvol doorvoeren van veranderingen binnen een organisatie de combinatie is van inhoudelijke kennis en ervaring. Elke verandering is uniek en daarmee elk project. Onze kennis van zaken en ervaring bij verzekeraars en zorgaanbieders draagt bij aan het slagingspercentage van onze projecten.